Sunday, May 10, 2009

Usul kerusi khas Naib Presiden muslimat ditolak

Usul kerusi khas Naib Presiden muslimat ditolak
Saidah Hairan | Foto Nasir Sudin
Sun | May 10, 09 | 7:29:36 am MYT

KUALA LUMPUR, 10 Mei (Hrkh) - Perwakilan Dewan Muslimat PAS Wilayah Persekutuan sepakat mengekalkan Ustazah Nuridah Mohd Salleh sebagai Ketua Dewan Muslimat PAS Wilayah manakala Timbalannya, Sakinah Awang bagi sesi 2009/2011.

sesi 2009/2011.Image

Seramai 76 perwakilan Dewan Muslimat telah mengadakan Muktamar dan pemilihan Naib serta 10 AJK dengan penuh bijaksana. Dalam unidan tersebut perwakilan telah memilih Ustazah Teh Izanuri Jamaluddin sebagai Naib Ketua Muslimat.

Dalam Muktamar tersebut Dewan Muslimat PAS Kawasan Titiwangsa turut mengusulkan kepada PAS Pusat supaya diberikan peruntukkan satu kerusi tambahan bagi jawatan Naib Presiden PAS untuk diisi oleh muslimat.

Bagaimanapun, perwakilan daripada Wangsamaju mencadangkan supaya usul tersebut ditolak dan tiada sebarang bantahan daripada perwakilan dari kawasan lain.
Image
Nuridah dalam ucaptama mengingatkan Muslimat supaya bersedia menyambut cabaran disekitar kota raya sesuai dengan tema Muktamar kali ke-26 `Muslimat Mendepani cabaran Kotaraya'.

Ini kerana katanya, perbuatan gejala sosial dan maksiat yang berpusat di Kotaraya bertambah kritikal melanda generasi muda khususnya bangsa Melayu.

"Apakah yang telah kita lakukan untuk sama-sama menangani masalah itu dan kita sebenarnya tidak mampu untuk membiarkan masyarakat terjerumus dalam maksiat," tegasnya.

Justeru beliau menyeru kepada seluruh perwakilan dan pemerhati supaya berganding bahu dan bekerjasama bagi memudahkan kerja-kerja menangani masalah maksiat di Kota Raya.

Beliau turut mengharapkan kepimpinan PAS khususnya di Pusat dalam memikirkan strategi untuk meraih sokongan rakyat lebih besar dalam pilihan raya umum akan datang.

"Muslimat PAS Wilayah bersedia untuk menerima perubahan yang bakal diolah untuk dilaksanakan," tegas beliau.

No comments:

Post a Comment